Android wear : usability guidelines, features and development of a prototype
Fecha
2016Autor(es)
Jiménez Vargas, Andres CamiloDirector(es)
Morisio, MaurizioPublicador
Pontificia Universidad Javeriana
Facultad
Facultad de Ingeniería
Programa
Ingeniería de Sistemas
Título obtenido
Ingeniero (a) de Sistemas
Tipo
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Compartir este registro
Citación
Documentos PDF
Resumen
Este trabajo fue desarrollado colaborando al Joint Open Lab de la compañía Telecom Italia. El desarrollo fue basado en la aplicación Table Me, previamente desarrollada por el laboratorio. La aplicación maneja el resultado de una partida de fútbol de mesa para cuatro jugadores. Las funcionalidades principales permiten trazar los resultados y estadísticas de los jugadores y sus partidas. Sin embargo el uso de la aplicación es difícil para el creador de la partida (siendo un participante o no), dado que requiere tener el teléfono en mano todo y prestar atención a los resultados de los demás jugadores durante el juego (limitando la experiencia del usuario y adicionando complejiodad al juego).
Abstract
This project was developed with collaboratlon of the Joint Open Lab of the Telecom Italia Company. The development was based on the previous developed applicatíon Table Me. This application was developed to manage the score of a table foosball match of four players. The main features allow to trace the results and statistics of each player and the matches where they were part of. However, the usage of the applicatíon is difficult to the match s host (being a participant player or not), due that he/she require to have the moblle devlce on hand and keep track of the score of each four playees during the game (limiting user experience and adding (complexity to the game). To solve this main issue this thesis is focused on the development and integration of an Androtd Mobile application and an Android Wear application. that allow the usage of the same features of the previous Table Me applicatíon in a smart watch. This will improve the players experience in the game, involving it to give its results during the match in a more precise and confortable way, from a click away in his/her smart watch without the necessity of using the mobile device. All this is integrated with the Table Me applicatíon, to manage the communication between the smart watch and the mobile device. Moreover, giving a multiplayer interactive environment distributed between multiple devices.
Palabras clave
Android wearReloj inteligente
MuItijugador android wear
Comunicación en tiempo real
Notificaciones push
Estadísticas Google Analytics
Colecciones
- Ingeniería de Sistemas [273]