Manifiesto para una estética de la comunicación
Date
2006-09-15
Publisher
Pontificia Universidad Javeriana - Facultad de Comunicación y Lenguaje
Share this record
Citación
Metadata
Show full item recordResumen
En este artículo se presenta un panorama de la situación actual del arte, las transformaciones de la estética y su relación con la comunicación. Es un trabajo de reflexión sobre la comunicación y, además, una práctica de acción en este campo y sobre éste. Esta posición transforma totalmente los datos clásicos de la actividad artística y hace problemática su aprehensión. Se evidencia no sólo un cambio de objeto, sino, también, de medios, lo que conlleva una modificación profunda de la filosofía estética.
Abstract
This article provides an overview of the situation currently lived by the arts, the transformation of ethics and its relationship to the different forms of communication. It is a work to think about communication but also an action aimed at the inner part of this field and about this field. This position transforms completely the classic data of artistic activities and poses a problem for its apprehension. Here we find evidence not only of a change of objective but also of media, which leads to a profound modification of the aesthetic philosophy.
Keywords
nullinformation space, communication artist, game as simulation.
null
null
Estética, Comunicación;Símbolo; Sensibilidades
null
Link to the resource
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/signoypensamiento/article/view/4635Source
Signo y Pensamiento; Vol. 25, Núm. 49 (2006): Estética, arte y comunicación; 10 - 35Signo y Pensamiento; Vol. 25, Núm. 49 (2006): Estética, arte y comunicación; 10 - 35
2027-2731
0120-4823
Estadísticas Google Analytics
Collections
- Signo y Pensamiento [960]