Proyecta : una solución práctica para Millennials
Date
2018Authors
Pérez Cárdenas, Ballery AndreaDirectors
Durán Velasco, ÁlvaroPublisher
Pontificia Universidad Javeriana
Faculty
Facultad de Comunicación y Lenguaje
Program
Comunicación Social
Obtained title
Comunicador (a) Social
Type
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Share this record
Citación
Metadata
Show full item record
PDF documents
Resumen
Aunque la relación directa de los “Millenials” con el emprendimiento se describirá rigurosamente a lo largo de la investigación, la preocupación central de este trabajo gira en torno a las dificultades presentadas que dicha generación tiene para emprender, muchas de ellas posiblemente como producto de falencias en la formación y entrenamiento de la cultura del emprendimiento. La calidad de los contenidos existentes, las diferentes guías y algunos planes de estudio, invitan a proponer la construcción de una plataforma web dinámica, que de respuestas a las necesidades e inquietudes de los jóvenes que finalizan sus procesos académicos y pretenden emprender. La plataforma concebida bajo el nombre “PROYECTA” busca generar contenidos óptimos para sus usuarios-visitantes, logrando así una comunicación acertada y accesible, que además de brindar información para emprender, dinamice la cultura emprendedora.
Abstract
Although, the direct association of "Millenials" with entrepreneurship is described rigorously throughout this investigation. The main concern of this work revolves around the difficulties presented by this generation to undertake a project, many of them possibly as a result of shortcomings in the formation and training of the culture of entrepreneurship, also the quality of the existing contents, the different guides and poor design study plans, invite to propose the construction of a dynamic web platform, which answers the needs and concerns of the young people who finish their academic processes and pretend to start a company or project. The platform conceived under the name "PROYECTA" seeks to generate optimal content for its users-visitors, looking to achieve an accurate and accessible communication, which in addition provide information to guide the undertake of a project and "energize" the entrepreneurial culture.
Google Analytics Statistics
Collections
- Comunicación Social [2993]