Posicionamiento del programa Ecogourmet a través de estrategia de comunicación y publicidad
Date
2019-12-04Authors
Aya Mercado, Laura VanessaDirectors
Giraldo Neira, ArmandoEvaluators
Beltrán Tolosa, Nelson JavierPublisher
Pontificia Universidad Javeriana
Faculty
Facultad de Comunicación y Lenguaje
Program
Comunicación Social
Obtained title
Comunicador (a) Social
Type
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Share this record
Citación
Metadata
Show full item record
PDF documents
English Title
Positioning of the Ecogourmet program through the communication and advertising strategyResumen
En este trabajo de grado se realizó una estrategia de comunicación y publicidad al programa EcoGourmet, en el cual previamente se realizó una investigación a la situación actual de la pesca artesanal en Colombia y a cómo el programa hacia uso de estrategias de comunicación. Durante el trabajo se realizaron 4 entrevistas a personas relacionadas con el programa, 357 encuestas a pescadores artesanales que viven en las zonas donde el programa trabaja y 2 salidas de campo a visitar las comunidades. En este trabajo por tiempo únicamente se presentó la propuesta de la estrategia dirigida a pescadores artesanales.
Abstract
In this degree work, a communication and publicity strategy was carried out for the EcoGourmet program, in which an investigation was previously carried out on the current situation of artisanal fisheries in Colombia and how the program made use of communication strategies. During the work, 4 interviews were conducted with people related to the program, 357 surveys of artisanal fishermen who live in the areas where the program works and 2 field trips to visit the communities. In this work for time only the proposal of the strategy directed to artisanal fishermen was presented.
Spatial coverage (cities)
Bogotá (Colombia)Spatial coverage (Municipalities of Colombia)
Bogotá, D.C. (Bogotá, Colombia)Spatial coverage (departments of Colombia)
Cundinamarca (Colombia)Spatial coverage
América LatinaThemes
Comunicación social - Tesis y disertaciones académicasEstrategias de comunicación - Bogotá (Colombia)
Pesca artesanal
Google Analytics Statistics
Collections
- Comunicación Social [2994]