Aproximaciones alternativas al concepto de "canción" desde el pensamiento de Gilles Deleuze y Roland Barthes
Date
2020-08-24Authors
Franco Bastos, DanielaDirectors
Alvarez Daza, Holman EduardoPublisher
Pontificia Universidad Javeriana
Faculty
Facultad de Artes
Program
Estudios Musicales
Obtained title
Maestro (a) en Música
Type
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Share this record
Citación
Metadata
Show full item record
PDF documents
English Title
Alternative approaches to the "song" concept from the thoughts of Gilles Deleuze and Roland BarthesResumen
¿Qué es la canción y bajo qué pautas se define? Desde del pensamiento de Gilles Deleuze y Roland Barthes exploré los conceptos de "territorio", "ritornelo", "máquina", "rizoma", "devenir", "feno-canto" y "geno-canto", para crear un marco de referencia que nos permita encontrar nuevos caminos hacia nuevas ideas y maneras alternativas de pensar el concepto de "canción" con el fin de crear líneas de fuga que nos ayuden a ver su definición, composición, análisis e interpretación como componentes que, al igual que el concepto mismo, están en un constante proceso de actualización.
Abstract
What is a song and under which guidelines is it defined? From the thoughs of Gilles Deleuze and Roland Barthes I explored the concepts of "territory", "refrain", "machine", "rhizome", "becoming", "pheno-song" and "geno-song", to create a framework that allows us to find new paths to new ideas and alternative ways to think the concept of "song" with the purpose of creating flight lines that help us to see its definition, composition, analysis and interpretation as components that, just like the concept itself, are in a constant process of actualizing themselves.
Themes
Estudios musicales - Tesis y disertaciones académicasDeleuze, Gilles, 1925-1995 - Crítica e interpretación
Barthes, Roland, 1915-1980 - Crítica e interpretación
Música
Análisis musical
Google Analytics Statistics
Collections
- Estudios Musicales [769]