Filosofar junto a infantes desde la pedagogía Saitou {斎藤}
Date
2020-12-10Authors
Suárez Gutiérrez, Sergio AndrésDirectors
Guerrero Díaz, Alba LucyEvaluators
Cuesta Moreno, Oscar JuliánPublisher
Pontificia Universidad Javeriana
Faculty
Facultad de Filosofía
Program
Licenciatura en Filosofía
Obtained title
Licenciado (a) en Filosofía
Type
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Share this record
Citación
Metadata
Show full item record
PDF documents
English Title
Philosophizing with infants from the Saitou pedagogy {斎藤}Resumen
El presente escrito tiene como finalidad abordar la pedagogía Saitou {斎藤}, como un insumo fundamental a la hora de hacer filosofía en comunidad. Concretamente, esta apuesta se desarrolla en la fundación Cerros de Cambio con los jóvenes que asisten a las clases de japonés a mi cargo. Los jóvenes participantes provienen de las localidades de: Usme y Ciudad Bolívar, cuyas edades se encuentran entre los quince años.
Abstract
The purpose of this writing is to address the Saitou {斎 藤} pedagogy, as a fundamental input when it comes to doing philosophy in community. Specifically, this bet is developed in the Cerros de Cambio foundation with the young people who attend the Japanese classes under my charge. The young participants come from the towns of: Usme and Ciudad Bolívar, whose ages are between fifteen years old.
Spatial coverage (cities)
Bogotá (Colombia)Spatial coverage (Municipalities of Colombia)
Bogotá, D.C. (Bogotá, Colombia)Spatial coverage (departments of Colombia)
Cundinamarca (Colombia)Spatial coverage
Colombia
Google Analytics Statistics