De Gregor Mendel y la docencia sin licencia
View/ Open
Date
2010-10-12Corporate Author(s)
Pontificia Universidad Javeriana. Facultad de Medicina. Instituto de Genética Humana
Type
Artículo de revista
ISSN
0041-9095 / 2011-0839 (Electrónico)
Pages
90-97
Item type
Revisión de tema
Share this record
Citación
Metadata
Show full item record
PDF documents
English Title
Gregor Mendel : teaching without licenseResumen
Gregor Mendel, padre de la genética, fracasó en su intento por obtener la licenciatura que lo acreditara como profesor, pero su fracaso fue el origen de su posterior triunfo histórico. La fidelidad de Mendel hacia la defensa del preformismo fue la base de los experimentos en Pisum sativum. Su historia demuestra que la licencia no necesariamente certifica al verdadero maestro y que el buen maestro no requiere de licencia.
Abstract
Gregor Mendel, father of Genetics, failed in his attempt to obtain an accredited degree as a teacher, but his failure was the origin of a subsequent historical triumph. Mendel’s faithfulness toward the defense of preformationism was the basis of the experiments in Pisum sativum. His history shows that the license does not necessarily certify the true master, and that the good teacher does not require licensing.
Link to the resource
https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/vnimedica/article/view/16052/12846Source
Universitas Médica; Vol. 52 Núm. 1 (2011)
Google Analytics Statistics
Collections
- Artículos [485]